Paradatabase:Система решения задач

From paradatabase
Revision as of 02:23, 9 May 2019 by Lx&R (talk | contribs) (Created page with "В списке задачи имеют 4 состояния:")
Jump to navigation Jump to search
Other languages:
Deutsch • ‎English • ‎français • ‎italiano • ‎русский


Протокол

Основная страница со списком задач Задачи проекта.

Задачи в списке задач располагаются, по возможности, в порядке приоритета. Высший приоритет вверху. Решенные задачи переносятся в список Решенные задачи проекта в хронологическом порядке.

Название задачи имеет префикс "Project:Task-NNN ", где NNN - порядковый номер в общем списке задач, начиная с 001. Название должно как можно точнее отражать суть задачи. Название задачи подразумевает создание для нее страницы с этим названием, поэтому подчиняется правилам для названий страниц.

При создании страницы на другом языке (неанглийском) после префикса "Project:Task-NNN " должен идти языковый префикс согласно языковой политике. Например, префиксы для основных языков следующие:

  • francaise - 'Project:Task-NNN Fr! "
  • deutsch - "Project:Task-NNN De! "
  • русский - "Project:Task-NNN Ru! "

В случае создания названия задачи на другом языке (неанглийском) переводчик должен перевести его на английский язык, создать английскую страницу-перенаправление на исходную страницу и заменить в списке задач неанглийское название на английское.

В списке задачи имеют 4 состояния:

  • Plain text - it is new task, no one has chosen yet.
  • Green tag - the task is taken into development.
  • Violet tag - the task is temporarily postponed.
  • Red tag - the task is stopped due to a problem.

Stages of creating and solving the task:

  1. A new task is formulated in plain text.
  2. A task name and a page for it are created.
  3. Someone from the project stuff undertakes to solve it.
  4. The task is solved, transferred to the page of solved tasks.

Task may be delayed, stopped due to a problem, canceled, resumed.

When the name of the task is created, then in the task list the task statement should begin with the name of the task with link to the task page. The name of the task should be followed by a brief explanation, clarification of the essence in plain text.

Any project member can choose a task. To do this, he creates a page with the name in his own language, and inserts his signature at the top of the page using "~~~~". If the name is non-English, then the project member himself (or the translator) creates an English name - redirection to the task page. The name of the page (if there is no English, then non-English) should be inserted at the beginning of the statement of the task.

If necessary, the task page should be prepared for translation using Special:PagePreparation, and then “Mark this page for translation”

Task page content

Task page should contain:

  • Names of members involved in its solution.
  • Main steps.
  • Current state — the status category.

Status Categories

Task status categories:

  • TaskBegan (Work is started)
  • Task-25% (Resolved by 25%)
  • Task-50% (Resolved by 50%)
  • Task-75% (Resolved by 75%)
  • TaskAtEnd (The work comes to an end)
  • TaskSolved (Task is solved)

Assignment of intermediate categories is important only for long-term tasks, so that project staff understand their condition.